Porsche 911 (1964)
Porsche pokazało prototypowe 901 jesienią 1963 roku z myślą o zastąpieniu nim leciwej już serii 356. Nowe coupe było większe, mocniejsze i dużo droższe, a zanim zdecydowano o jego ostatecznym kształcie stworzono m.in. prototyp dla czterech osób. Na niemieckich drogach testowano kilkanaście egzemplarzy prototypowych, a jesienią 1964 ruszyła produkcja i auto pojawiło się na salonie samochodowym w Paryżu. Wtedy do Porsche odezwał się Peugeot, który zastrzegł sobie nazwy z zerem w środku. Niemcy odpowiedzieli zmianą nazwy na 911.
Pierwsze, seryjne 901 na podwoziu numer 300.007 opuściło fabrykę Porsche w połowie września 1964 roku. Zanim doszło do zmiany nazwy na 911 za fabryki wyjechało jeszcze 81 kolejnych egzemplarzy. Każdy z nich napędzany był 6-cylindrowym, ulokowanym za tylną osią boxerem o pojemności niespełna dwóch litrów i mocy 130 KM, który współpracował z ręczną skrzynią o pięciu biegach. Samochód o masie własnej około 1080 kilogramów rozpędzał się do setki w czasie około dziewięciu sekund i rozwijał prędkość maksymalną 210 kilometrów na godzinę. Ile 901 przetrwało do dnia dzisiejszego? Tego nie wiadomo...
Komentarze
Prześlij komentarz