Porsche 911 Carrera RS (1973)

 

Porsche chciało wejść do wyższej klasy litrażowej, ale nie mieli stosownego samochodu. W FIA dowiedzieli się, że zgodnie z homologacją – jeśli chcecie mieć 11-calowe koła z tyłu, możecie wtedy zastosować 5 cm szersze nadkola, a jeśli chcecie mieć 5 cm szersze nadkola to musicie zrobić kolejną rzecz, z czego wyniknie jeszcze inna rzecz. I tak homologacja określiła samochód. RS jest więc czystą podstawą pod auto wyścigowe.

W ten sposób Porsche doszło do wniosku, że samochodem, którego potrzebują do motosportu jest coś, co wkrótce miało stać się Carrerą RS 2.7. To był strzał w dziesiątkę. Ludzie byli zachwyceni, że mogli dostać samochód z jednej strony zorientowany na sport, jazdę wyczynową i z drugiej strony nadający się do używania na co dzień. Porsche zbudowało 1580 egzemplarzy Carrery RS 2.7, z czego 200 to były odmiany Sport, około 1300 Touring i 55 RSR.

Touring był nieco cięższy od 911S. To był pierwszy samochód Porsche zbudowany z różnymi szerokościami kół z przodu i z tyłu. 6 cali z przodu, 7 cali z tyłu lub 7 z przodu i 8 z tyłu. Pierwsze 500 aut, niezbędnych do homologacji, to były szczególnie lekkie pojazdy. Wszystkie nadwozia, bez znaczenia czy Touring czy Sport, miały karoserie z cieńszych arkuszy blachy. Miały lżejsze drzwi, pokrywy bagażnika, dachy, deski rozdzielcze i tylną część kabiny. Więc łatwo rozpoznać pierwsze egzemplarze.




Komentarze